resimkoy

نیجریه فیلم صنعت (نالیوود) – منبع (تاریخچه)

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

در اینجا یک نسخه خلاصه شده (هنوز کاملا روشنگر) از یکی از مقالات من نوشت: در مورد این موضوع است

نمایشگاه فیلم آغاز شد رشد در طول دوران استعمار، با گلوور سالن یادبود میزبان طیف وسیعی از فیلم به یاد ماندنی توسط "نیجریه بالقوه"، در ماه اوت سال ۱۹۰۳٫ با این حال مشاهده شده، عدم دسترسی به سوابق مناسب منعکس عنوان اولین فیلم به نمایش گذاشته شده ایجاد کرده است مرور در سهام سابقه است. با وجود خالی، راه را برای نمایش فیلم های خارجی در سالن ها و دیگر مکان های تعیین شده هموار شده بود

این احساسی صدمات روانی "استاد – بنده". در حملات ثابت، باتری، ارعاب رابطه، مشهود است، تبعیض نژادی، قربانی، انجام شده توسط استادان استعماری در استعمار، با ابرها تاریک از خشم، انتقام، تشنگی برای آزادی انجام شد، جای خود را به پاشیدن قطره از چنین افکار، به طور غریزی از طریق اقدامات به استعمار متناوب در تابع پیش بینی شده، شروع به گسترش در میان سیاه پوستان. بریتانیا می دانستند که به موضوع با احتیاط در صورتی که هنوز به بازی "خدا" در زندگی خود می خواست که فیلم هایی مانند داستانهای منهتن، شاخ تریلر، سری تارزان شروع به هم بزنید تا یک انقلاب در قلب سیاه پوستان در سراسر جهان.

با آگاهی از قدرت کشنده شورش است که می تواند از طریق رسانه فیلم به راه انداخته، بریتانیا از ترس برای زندگی خود و از دست دادن احتمالی حاکمیت ملکه گاو نر و جو در زمان های شاخ، و به سرعت ایجاد یک فیلم سانسور استعماری هیئت مدیره (FCB) در سال ۱۹۳۳ به سانسور و طبقه بندی فیلم قبل از آنها برای مصرف بصری توسط عموم مردم آزاد شدند. پس از استقرار هیئت مدیره، فیلم هایی چون "ابتدایی، انسان بدوی، دیکسی دین، بوفالو بیل، از کلید های پادشاهی، خواب آلود شهر دختر برچسب گذاری شده بود" مناسب "است برای تماشا، در حالی که دکتر جکیل و آقای هاید، کلایو هند ، جزیره گناه فراموش کرده اید، خانه از فرانکشتاین برای مشاهده نامناسب در نظر گرفته شد.

بدن سانسور تحت یک فرایند انتقال آن به هیات مدیره فدرال از فیلم سانسور (FBFC) از فوق و قوانین که از آن تبدیل بدن مشتق شده قدرت آن در دامنه ۱۹۴۸ سینماتوگراف قوانین نیجریه، قوانین سینماتوگراف از سال ۱۹۶۳، به ۱۹۶۳/۶۴ قانون سینماتوگراف و مقررات است. در حال حاضر ملی فیلم و ویدیو سانسور انجمن به وجود به موجب فرمان آمد، در حال حاضر قانون ۸۵ از ۱۹۹۳ . ظهور استقلال نیجریه (۱۹۶۰) و وضعیت جمهوری خواه (۱۹۶۳)، منادی از سپیده دم از یک دوره جدید در تمام بخش های.

"این یوروبا سفر گروه تئاتر" از ۶۰ و ۷۰ را می توان به آن اشاره مانند "سر چشمه" از تولید فیلم در نیجریه. کهنه سربازان با مهارت های تئاتری بزرگ و اجرای بزرگ آثار خود را فراتر از مرحله صورت گرفت، و کبوتر را به دریایی از تولید فیلم با استفاده از فرمت سلولوئید. سازندگان فیلم قابل توجه در تماس رول افتخار در دوران رونق سلولوئید از ۷۰ شامل به Ola Balogun، ادی Ugbomah، اواخر هربرت Ogunde، Adeyemi Afolayan به نام مستعار آده عشق (پدر کانله Afolayan به از شهرت Irapada)، LADI Ladebo، موسی Adejumo، Adebayo سلامی و آفولابی Adesanya.

لیست فیلم های مستند تولید شده در طی دوران ۷۰ و فراتر تا حدودی به ۸۰ است که به سادگی شگفت آور و نشان می دهد که صنعت فیلمسازی است اطراف بسیار طولانی شده است، بر خلاف، ۱۹۹۲ سندرم باور «ترین با تزریق شده است. از جمله آثار شامل Kongi برداشت (۱۹۷۱)، آلفا (۱۹۷۲)، گاو قورباغه در آفتاب (۱۹۷۴)، آ مدی (۱۹۷۵)، آجانی اوگون (۱۹۷۵)، موزیک مرد (۱۹۷۶)، BISI، دختر از رودخانه (۱۹۷۷)، IJA Ominira (1978)، از Aiye (1979)، Kadara (1980)، Jaiyesimi (1980) Efunsetan Aniwura (1981)، فریاد آزادی (۱۹۸۱)، IJA Orogun (1982) از Owo L'آگبا (۱۹۸۲)

هزینه تولید فیلم در آن دوران از لحاظ مالی تماس شکستن بود، با نیجریه بیشتر خسته از تلاش های فیلمسازان با امید بستن به تماشای فیلم از غربی و منشاء شرقی در سینماها و مراکز نمایشگاه، به جای آنهایی که به صورت محلی تولید شده است. فیلم کابوی هیجان انگیز بود به تماشای در حالی که فیلم های چینی رژه در میان دیگران، افسانه ای "بروس لی" در (لو وی است، رئیس بزرگ (۱۹۷۱)، مشت خشمگین (۱۹۷۲)، راه اژدها (۱۹۷۲)، را وارد کنید اژدها (۱۹۷۳)، بازی ها از مرگ در سال ۱۹۷۸ منتشر شد) که هنرهای رزمی مهارت و چابکی، بدیهی است که یک بیگانه روش مبارزه، هنوز جذاب به ما که در آن زمان به نمایش گذاشته.

فیلم های هندی در اواخر دهه ۶۰ و به خوبی در ۷۰ رژه نام مشهور مانند راجش خانا، دارمندا سینگ دئول ممتاز، آمیتاب باچان، آنیل کاپور، هما مالینی، و بازدید از قبیل "بابی"، "شعله" تولید "از Kabhi Kabhi"، "Dharamveer"، "آمر اکبر آنتونی". ستاره خود مهارت های بازیگری بزرگ نمایش داده در مقابل افت تم عشق، و گوش و دل انگیز آهنگ همراه با مراحل رقص هماهنگ، تولید شده با صدا و جلوه های ویژه، هر چند غیر قابل مقایسه با آنچه بدست می آوریم امروز بیش از وفاداری بومی برای فیلم خود را خریداری.

بنابراین، پدران بنیانگذار فیلم شروع به صورت چالش های جبران سرمایه گذاری های خود، که به تدریج عملا یک کار غیر ممکن، یک سرود آنها به طور مداوم به ناراحتی ناشی از مالی بالقوه ارائه شد. آنها زیان خود را شمارش و licked زخم های خود را پایدار در نبرد مالی با هر فیلم آنها منتشر شده است. سیل از VCR ها در دهه ۸۰ ایجاد یک تغییر پارادایم از سینمایی به فرمت VHS، که در مقایسه با سابق تولیدات آسان تر، سریع تر و ارزان تر توسط یک نقطه عطف ساخته شده است. خانه سینما و سایر مراکز نمایشگاه در نهایت بسته شدند و باتون از سینمایی ساخت فیلم تضعیف از دست بنیانگذاران بنیانگذار آنها به عنوان تلاش به دست بیش از باتوم فیلم به نسل بعدی در منطقه باتون تبادل تصریح شده است. رویای تبدیل شدن به یک فیلم صنعت مجدد nowned شکسته شد زمانی که جریان از چرخه رله فیلم شکسته شد.

خانه فیلم تولید شد که به عنوان یک جایگزین برای سینمای خدمت کرده است، و به نام به طور طبیعی از این واقعیت سرچشمه می گیرد که شما می توانید در راحتی از خانه خود صندلی و تماشای فیلم های تولید شده در فرمت VHS از طریق VCR خود را. فیلم سازان با حروف بزرگ بر دستاوردهای مفهوم صفحه اصلی ویدئو ارائه شده، و فیلم های تولید شروع به استفاده از زبان یوروبا به عنوان ابزار ارتباط. "زندگی در اسارت گفت:" با این حال، در سال "1992" است اضافه کاری به طور گسترده ای به عنوان دوره تحریک تولید صفحه اصلی ویدئو، با کن Nnebue پذیرفته می شود اولین فیلم ساخته شده برای مقاصد تجاری با استفاده از زبان ایگبو / انگلیسی.

این فیلم بدون شک زده "فیلم خوب" است، که به خروج دسته جمعی از مردم را از دیگر حوزه های را به هنر تولید فیلم استناد، با دیدن فرصت هایی که در منطقه معدن طلا نهاده شده است. بنابراین، آیا صفحه اصلی ویدئو صنعت برچسب "نالیوود" پدیدار شود.

این واقعیت که "زندگی در اسارت" با افتخار اولین فیلم ساخته شده برای مقاصد تجاری و یکی نسبت داده شد که بر اساس آن انقلاب ویدئوی خانگی گفته در تاسیس شد، به اوج خود رسید به نالیوود، بدون چالش باقی نماند. اواخر Alade به Aromire پیش از مرگ، مشتعل آتش بحث برانگیز است، اصرار دارد که خود و نه فیلم کن باید با چنین افتخاری اعطا شده است. به سوال یک خبرنگار در مورد این مسئله مواجه او اظهار داشت کرده بود که بیش از ۴۰ فیلم کن یوروبا ساخته است، و با "از Aje N'yami" آغاز شده بود.

صنعت فیلم شکوفایی وجود داشته است قبل از او در هیئت مدیره آمد ، به طوری کن نمی تواند آن را شروع کرده اند.

سردرگمی از هیئت مدیره سانسور از روز، که دست توسط قانون آن قدرت خود را از جلب کرد، (۱۹۶۳-۱۹۶۴ سینماتوگراف قانون و مقررات) قطع شد سرچشمه می گیرد. قدرت اعطا شده بر روی آن به تنظیم صنعت به "کلیپ و خانگی" را گسترش دهید. ملی فیلم و ویدئو سانسور انجمن در حال حاضر (NFVCB) بود تا سال ۱۹۹۴٫ وجود ندارد در این موضوع مواج، اواخر Alade به گنجه تولید فیلم هایی مانند Ekun، Omije (امتیاز ۰۱/۰۳)، Obirin از Asiko، Ayo به نیکل O، Adun، Orire که بین سال های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۱٫ به عموم مردم منتشر شد

کن Nnebue هنوز هم اصرار دارد که فیلم "زندگی در اسارت" اولین فیلم خانه ساخته شده ویدئو برای مقاصد تجاری بود. موضع خود را در مورد این موضوع و نه لرزان است، داشتن قبل از تولید زندگی در فیلم های تجاری اسارت حمایت در زبان یوروبا مانند قانون مهاجرت و ملیت OTE، از Aje N'iyami و دیگران است. بیایید رگبار گلوله سریال های تلویزیونی در یوروبا که جرم در نوار VHS تولید و قبل از سال ۱۹۹۲٫ یکی به عموم مردم فروخته شد را فراموش نکنید نمی توانید به شکست به ذکر است افسانه ای فیلم ادی Ugbomah را "تلاش بزرگ" (1989)، که تاریخ را ساخته اند به عنوان ۱ فیلم سینمایی نیجریه در قالب نوار ویدیویی که توسط هیئت مدیره از بین رفته فدرال فیلم سانسور (FBFC) بر اساس یک "امتیاز ویژه" سانسور شده او رسما اعطا شده توسط دبیر دائمی وزارت فدرال اطلاعات و فرهنگ که در آن زمان است.

متاسفانه محتویات قوی پیش بینی شده در این فیلم برای نمایش عمومی توسط هیئت نامناسب در نظر گرفته شد، از این رو فیلم هرگز منتشر شد. ها Tunde ALABI -Hundeyin است "از Iyawo خارشتر" رسما در تاریخ ثبت شده به عنوان نخستین سری تجاری (مستقیم سالن نمایشگاه) فیلم های ویدئویی به در سال ۱۹۹۴ در تئاتر ملی، (سینما سالن) Iganmu سانسور و طبقه بندی شده توسط NFVCB است. با وجود آتش بحث برانگیز مطرح شده، شهرت جهانی داده شده به "زندگی در اسارت" در طول سال همواره فیلم را به بانک حافظه ما را به عنوان پرچمدار انقلاب ویدئوی خانگی از همه زمان ها نسبت. مردم، صرف نظر از ملیت، نژاد، جنسیت، و قبیله با چالش به صورت روزانه مواجه است. برخی از این مشکلات از طبیعت جهانی هستند، در حالی که دیگران عجیب و غریب به جوامع مختلف هستند. فیلم مردم این فرصت را از داستان خود، از دخالت بیگانه.

تولید نیجریه فیلم قوی در این و فیلم تولید طرح سبک زندگی، فرهنگ، مد محلی ما، مسائل سوزش، مشکلات به ستوه آورده جامعه ما، صرف نظر از بوی خفگی قبیله گرایی درک در همه بخش ها. فیلم برای لذت بردن از مشاهده از مردم نیجریه در ابتدا، (قبل از شوق صادرات جرم)، الهام بخش، ایجاد انگیزه، سرزنش ساخته شده بودند با پیام ها، و ناهنجاری های صحیح به خصوص در سیاسی، سیستم های اجتماعی، به اجتناب از خشونت و تمام اشکال بد.

استفاده تاکتیکی از زبان انگلیسی به عنوان ابزار ارتباطی، استراتژی های بازاریابی و اعدام از طریق استفاده از تریلر از طریق تلویزیون، پوستر (در حال حاضر در Lagos دولت ممنوع)، ثبت یک افزایش در فروش، و گسترش پایه بینندگان فراتر از سواحل کشور ما به کشورهایی مانند غنا، توگو، آفریقای جنوبی، کنیا، ایالات متحده آمریکا و حتی در انگلستان است. متاسفانه، فیلم خارجی با نرخ هشدار دهنده نوتبوک از لحاظ فنی در زمینه های کلیدی به عنوان وابسته در فرایند تولید در نظر گرفته کمبود بودند.

محبوب "رشته کفش بودجه" تگ مترادف با سابقه در صنعت از ساخت فیلم در مورد بودجه بسیار کم در مقایسه با بدن فیلم دیگر در کشورهای دیگر تبدیل شده است، (۱۰- $ $ ۱۵،۰۰۰ در ابتدا)، اما در حال حاضر به ۲۵۰۰۰ $ امتداد، با تعداد میکروسکوپی از تولید بیشتر کشش از حد به ظاهر مالی به N 7،۱۰،۲۰ میلیون و بیشتر. فیلم شد و هنوز هم به ضرب گلوله غالب بین ۱۰-۱۲ روز، از طریق طب مکمل و جایگزین بتا (در حال حاضر دوربین های HDV)، در فرمت VHS (در حال حاضر VCD & DVD)، تکرار در توده و فروخته شده توسط بازاریابان که همچنین به عنوان توزیع کنندگان دو برابر تولید شد.

بیش از یک هزار فیلم که توسط تولیدکنندگان نوتبوک شدند سالانه و کاملا توسط داده های آماری متناوب از تولید فیلم شگفت زده، در کانون توجه فیلم بین المللی چند میلیون نایرا صنعت "نالیوود" درخشید شد. ارزش خالص این صنعت به عنوان در سال ۲۰۰۸ بین حدود ۲۵۰ $ و ۳۰۰ $ میلیون دلار بوده است. شایان توجه داشته باشید این است که یک بررسی سینمای جهانی، در سال ۲۰۰۶ توسط موسسه یونسکو برای آمار (UIS) انجام و گاهی اوقات در ماه مه ۲۰۰۹ منتشر، نالیوود عنوان دومین بدن فیلم تولید در جهان در پشت بالیوود رتبه بندی شده و جلوتر از هالیوود بر اساس داده های عددی از فیلم تولید شده است.