resimkoy

صفحه کلید تکنیک – حفظ پدال در رمانتیک دوره موسیقی

۳۰ فروردین ۱۳۹۶

دوره رمانتیک همچنین می توانید تکثیر عصر پدال پایدار. تقریبا در هر قطعه توسط آهنگساز رمانتیک بستگی دارد در یک نقطه یا دیگری، و گاهی اوقات در طول، در استفاده از پدال اتکا خواهد شد.

دلیل اصلی برای این تغییر از موسیقی دوره کلاسیک بود پرطنینی به تدریج افزایش از پیانو خود را. با هارمونیک به شدت غنی از ابزار های جدید، آکورد نزدیک موقعیت در باس، چه شکسته و یا ناگسستنی، دیگر صدا قابل تحمل است. بنابراین آهنگسازان باز کردن آکورد، نواختن نت های خود را پی در پی به جای به طور همزمان، و با استفاده از پدال برای حفظ آنچه می تواند توسط یک دست تنها نمی تواند کشیده شده

این واقعا تنها توسعه دستگاه های موجود بود: آکورد های شکسته مدتها بود به ارائه هر دو علاقه ریتمیک و اثر حفظ در صفحه کلید استفاده شده است. چیزی که تازگی داشت تجلی این بود که پدال در حال حاضر فاصله که نه تنها فراتر از دسترس یک دست قابل توجهی به تن زودگذر از پیانو مناسب بودند، اما نیز مجاز است. بافت صفحه کلید جدید و زیبا تکامل یافته، که پتانسیل بسیار زیاد به طور مداوم تا زمان دبوسی و فراتر از آن تهیه شده است.

دو نوع اساسی از آکورد تکامل یافته را به همراه پدال. در ابتدا، وتر است که در یادداشت های تک پخش شده است. در سال دوم، وتر به آکورد کوچکتر، و یا ترکیبی از آکورد کوچکتر و یادداشت های تک تقسیم شده است. پیانیست باید در مواظب برای چنین معماری، و ترکیبات آنها باشد، چرا که در حالی که آنها را به طور کامل بر روی پدال راست برای اثر آنها بستگی دارد، آنها همیشه توسط آهنگساز در نمره مشخص شده اند. وقتی که هیچ علائم وجود دارد، بهترین راه برای تعیین جنوب حرکت است که به کاهش آکورد باز بافت به حالت بسته است. جنوب حرکت پس از آن معمولا با تغییرات در هماهنگی همزمان. علاوه بر این، عوامل هارمونیک باید در نظر گرفته شود تا که به ایجاد یک صدای بیش از حد ضخیم و از دست دادن باس درست است.

یکی دیگر از دلایل اصلاح جنوب حرکت هارمونیک پیچیدگی قسمت دست راست است. قدرت حفظ کمتر از سه برابر در مقایسه با باس به طور کلی مراقبت از این. اما در آن زمان صدای باید با استفاده از یک نوع نیم پدال که برگ یادداشت های باس پرطنینتر هنوز هم حزب قابل شنیدن، و در موارد شدید باس باید در مجموع رها و از چپ به گوش شنونده نازک تا موسیقی است . گل آلود

یکی از نمونه های سونات مهتاب بتهوون، که در آن کل جنبش اول بازی است senzi sordini (بدون کمک فنر و دامپر)؛ به عنوان مثال با پدال راست پایین نگه داشته بدون تغییر از ابتدا تا انتها. در پیانو مدرن، نتایج به طرز ناامید کننده را گل آلود. اما با یک پدال سوم، ما می توانیم اثرات بتهوون نسبتا نزدیک در نظر گرفته شده با فشار پایین ترین یادداشت ها در این قطعه با پدال وسط پایین پای چپ در سراسر جنبش نگه داشته تخمین بزند. پدال راست است به شیوه ای طبیعی استفاده می شود، و به عنوان دیکته هماهنگی تغییر کرده است. این اجازه می دهد تا undampened کمترین رشته به عمل رسنترس به عنوان دلسوز، به طوری که آنها به طور مداوم ارتعاش و تولید مه کم نور اما محسوس صدا از ابتدا تا انتها، که از طریق آن آواز از دست راست می توانید صدا، به عنوان خود بتهوون گزارش، "مثل یک صدای از طاق. " (دفعات بازدید: بیشتر در مورد تاریخ پیانو و تکامل پیانو.)

تکنیک های جنوب حرکت های مختلف می تواند شامل این:

  1. پدال بلافاصله پس از یک یادداشت زده شده است، و همزمان با حمله به یک توجه داشته باشید که در نتیجه آن توجه داشته باشید دوم به اولین بار در یک پیوسته کامل پیوست و منتشر شد، بدون کوچکترین اثری از ریش ریش شدن و یا حمل بر در صدا از یکی به دیگری.
  2. یک روش پیش از آن، در حال حاضر کمتر استفاده میشود، اغلب، به عنوان ریتمیک پدال شناخته شده است. پدال به طور همزمان با حمله افسرده و منتشر درست قبل از یک یادداشت زده است. پیوسته ممکن است کمی کمتر کامل، اما یادداشت های یک نوع رونق به دلیل ارتعاش دلسوز از دیگر رشته undampened. این می تواند در یک cantabile آهسته بسیار زیبا.
  3. نوع سوم از جنوب حرکت تنها می تواند پس از یک سکوت استفاده می شود. در آن، پدال افسرده است قبل از توجه داشته باشید زده است، با نتایج بسیار شبیه به دست آمده توسط ریتمیک پدال.

آهنگسازان گاهی اوقات علائم قطع در ترکیب علائم پدال استفاده کنید. در ابتدا این ممکن است به نظر می رسد یک تناقض. چه به معنای این است که پیانیست باید کوتاه غیر ممکن است از یادداشت تلاش است، اما که آنها باید با لمس و حمله همان بازی به عنوان یک قطع استفاده نمی شود. این تولید تن کمی متفاوت از بازی یادداشت همان پیوسته و با پدال.

علائم پدال در موسیقی رمانتیک باید با احتیاط و تفسیر به جای دنبال کورکورانه. پیانیست باید سعی کنید به استنباط آنچه اثر آهنگساز در هدف بود و ایجاد که بر عنوان نزدیک که ممکن با پیانو مدرن است.